Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Opleiding

Omgaan met klachten van klanten

Persoonlijke vaardigheden

Een klacht ombuigen tot een opportuniteit? Yes, you can! Leer het tijdens deze workshop op 25 juni 2024!

Schenk je altijd voldoende aandacht aan een klacht? Zorg je voor een correcte afhandeling? Begrijp je waarom een klant zo boos reageert?

Dankzij deze opleiding krijg je het juiste inzicht en word je een pro in klachtenbehandeling.

Een boost voor het bedrijfsimago, want hoe je omspringt met dat gemor aan de telefoon of die e-mail vol kapitalen, bepaalt mee het imago van je bedrijf. Ga daarom op een professionele manier aan de slag met een klacht en buig ze om tot een interessante opportuniteit.

Doelgroep en voorkennis

Deze opleiding is voor iedereen die in contact staat met de klant:

  • Debiteurenverantwoordelijken
  • Medewerkers in sales / verantwoordelijken in sales
  • Administratieve medewerkers/verantwoordelijken
  • Verkoopmedewerkers/verantwoordelijken
  • ...

Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding. 

Programma in detail

De inhoud van de cursus:

  • Wat is een klacht? En welke soorten kun je onderscheiden?
  • Waarom is klachtenbehandeling belangrijk?
  • Wat is de oorzaak van een klacht?
  • Wat is de top vijf van grootste irritaties bij klanten?
  • Welke taak heb je bij de behandeling van klachten?
  • Waarom reageren klagers emotioneel?
  • Hoe behandel je klachten effectief?
  • Hoe kun je een klacht ombuigen tot een opportuniteit?

Tot slot krijg je een persoonlijk actieplan.

De docent werkt met concrete, herkenbare cases uit de praktijk. 
 

Gemiddelde evaluatiescore: 93%

Jouw docent

Maak kennis met Jan Lux, docent/zaakvoerder van Learning by Lux met meer dan 17 jaar ervaring op de teller. Hij heeft een Master in Marketing en een ManaMa Internationale Economische Betrekkingen waarna hij zijn werkervaring opdeed bij ondernemingen zoals Philips, Axa, UHasselt en Mediahuis. Zijn ervaring in sales-, communicatie- en organisatieprocessen deelt hij dagelijks met zijn klanten. 

Jan Lux

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch

Manager kameracademie en themanetwerken

Full bio of Laura Van Wijmeersch

Hannah Baveco

Coördinator Kameracademie

Full bio of Hannah Baveco

Bea Vanmeert

Projectmedewerker Kameracademie

Full bio of Bea Vanmeert

Adres

T2-campus
Thor Park 8040
3600 Genk

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 270,00 excl. btw

Niet-leden:
€ 410,00 excl. btw

Nog geen lid? Neem contact op met erika.paps@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Vlaams Opleidingsverlof (VOV)

Vlaams Opleidingsverlof is voor deze opleiding niet van toepassing.

KMO-portefeuille

KMO-portefeuille is voor deze opleiding niet van toepassing.

Annulatie

Annuleren kan enkel schriftelijk via mail tot en met 20/02/2024. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren, indien ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort binnen een redelijke periode.

Privacy

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.